Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

04 december, 2014

Kattskit

Och den där känslan som värker i hela halsen från bröstkorgen och upp och som alltid kommer när jag nästan, nästan, nästan är framme vid förskolan på eftermiddagen. Det är den känslan av att snart, snart, snart får jag krama min unge, kan han linda sina mjuka armar runt min hals och vi får vara så där nära. Då försvinner allt det andra, krymper stressen, krymper pressen, krymper allt det där som tvingar på mig ett pansar, snart kan jag se det flyga och fara. Snart blir allt det där som känns så himla viktigt annars till kattskit som försvinner ut i rymden bara.


Portugal i somras

4 kommentarer:

  1. Åååå den saknas känslan får jag också, på jobbet kan jag sakna ihjäl mig efter barnen och vill bara åka hem och vara med dom.... Även om syskonkärlek bråket kan dra mig till vansinne ibland ;-)

    Hoppas December startat fint för dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, å, då vet du precis vad jag menar!
      Och rätt skönt är det allt att ibland få glömma föräldraskapets lite kämpigare delar;)
      Det är bara fint, önskar er detsamma!
      Kram

      Radera
  2. Hej, trevlig blogg, hittade den via Kammebornia. Söker likasinnade bloggare! Mvh

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.