Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

23 november, 2014

Sedan

Mitt i natten sitter jag här med svidande ögon, papper och penna. Tanken är att om jag bara kan få fatt i de där jävla stressbollarna som studsar upp och ner och fram och tillbaka inuti mig - att om jag bara kan fånga in dem och lägga dem framför mig på skrivbordet, kommer jag att kunna kavla ut dem till lagom stora brickor att passa in i min planeringskalender. Sedan kommer jag att kunna andas ordentligt igen. Sedan kommer mina axlar att sjunka ner ifrån öronen. Sedan kommer jag att kunna lägga mig ner bredvid mina sovande käraste, vara i takt med deras djupa andetag och finnas i sömnen tillsammans med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.