Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

10 november, 2014

Konstgjord andning

Jag har tänkt hit och dit ganska länge nu och till slut har jag kommit fram till det här:

"Jag vill inte sluta blogga, men jag vill inte blogga."

Jag behöver hitta tillbaka till lusten, den finns inte nu, det har den inte gjort på länge. Som det är nu klumpar bloggandet ihop sig med alla andra måsten, det spelar liksom ingen roll att det egentligen är roligt och så vill jag inte att det ska vara.

Därför har jag bestämt mig för att låta bloggen finnas kvar, men inte regelbundenheten. Det får blir lite konstgjord andning tills vidare, något inlägg nu och då, några livstecken. Det är så jag tänker att jag ska hitta tillbaka till blogglädjen.

Så, kära ni, på återseende, jag hoppas att det blir snart för min del :)

7 kommentarer:

  1. Välkommen in när du önskar. Jag finns kvar. Känner igen mig jättemycket i det där.. har haft en riktigt svacka i mitt skrivande och det är långt mellan inläggen men jag vet varför det är så just nu och låter min blogg finnas.. jag kommer nog aldrig ta bort den men kanske pausa eller avsluta den ifall jag känner att lusten helt flyttat ut. Så lek med orden när du vill här och låt den vila när du vill och så länge du vill. Hoppas du njuter av att se alla fina hus och goa fikor på alla mysiga cafeer i fina Alingsås <3
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Liv, dina ord är så värdefulla att få <3
      Kramar,

      Radera
  2. Jag kommer att kika in här lite då och då som jag ofta har gjort för jag gillar att läsa om dina tankar och händelser i livet..

    Kram på dig
    Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Maidi, det gör mig glad att höra:)
      Det är fint att vi har hittat varandra här i blogguniversum.
      Kram

      Radera
  3. Du menar att du vill äta upp kakan och ända ha kvar den? Nej. Du menar tvärtom. Funkar det? :) Jag önskar dig allt gott och hoppas du hittar blogg-gnistan igen. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, liksom i princip alltså:)
      På't ungefär:)
      Tack bästa Bosse!
      Kram

      Radera
  4. Just så! :-) Känns skönt att jag inte är ensam..
    Men mitt bloggande har hamnat på en annan plats i livet,
    nu. Tänker att var sak har sin tid. Då känns det ok igen :-)
    Varm kram till dej Frida!
    Underbart att läsa dina rader här igen, vet ingen som skriver som du!

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.