Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

03 november, 2014

En splitterny människa

Det har kommit en alldeles splitterny liten människa till jorden, så liten är han, så alltigenom trygg och hans ögon vittnar om evigheten.
 
Jag minns när hans mamma skulle födas, hur mycket jag längtade efter att hon skulle komma. Jag satt framför Vi på Saltkråkan och bara grät och grät när Skrållan var med, jag ville så gärna ha en lillasyster. Så fick jag en till slut en dag i augusti, äntligen hade alla lapparna fram till hennes födelsedag rivits av på väggalmanackan. Tänk, nu är hon också en mamma, och en del av mig undrar hur det gick till, samtidigt som en annan del tänker att det alltid har varit så det ska bli, så det ska vara. Och tänk att jag får vara en moster och Valentin en kusin, att vi delar trådar av historia som löper genom våra celler, vi alla.

Så välkommen ljuvliga lilla, välkommen hit! Vi är så lyckliga över att just du är här tillsammans med oss på jorden. 

10 kommentarer:

  1. Härligt med en sprittelny människa och så mysigt du skriver. Så mysigt du fick en lillasyster till slut.
    Saltkråkan är en mysig serie.
    Må nu jättegott och Kramiz från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken lycka det är!
      Och tack så mycket:)
      Allt gott tillbaka till dig,
      Kram

      Radera
  2. Grattis moster och kusin! Vad mysigt men ett nytt liv i familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla:)
      Hoppas allt är väl med dig och de dina!
      Det var alldeles för länge sedan jag tittade in till dig nu känner jag :)

      Radera
  3. O, vad härligt med en ny liten människa! Ett av livets underverk att få vara med när en liten person växer upp.

    Ha det fint! och grattis :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina, ja det är verkligen fantastiskt! Jag är så stolt och lycklig.
      Kram

      Radera
  4. Ett stort grattis till er allihop! Det är så fint att få vara med om livets förändring. När man trodde att det inte kunde bli vackrare och större så är det precis vad det blir. Och hjärtat öppnar ytterligare en kammare fylld med kärlek för en ny liten människa. Det är stort.

    Ta hand om varandra.♥

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så, å, så vackert och innerligt du beskriver det! Tack för ordmusiken!
      Kram

      Radera
  5. Men vad spännande med ett nytt livets mirakel som börjar sin färd på planeten jorden under stjärnhimlar och regnbågar. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk! Jag undrar så vem han är, den lille.
      Tack för fina ord i hälsningen, för vardagsmagin du skänker!
      Kramar

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.