Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

20 oktober, 2014

"Höst på min planet"

Det har varit helg nu, en sådan helg vi tycker så mycket om att ha, en sådan som är så viktig för att fylla på med luft i våra lungor och med energi hemmavid. Vi har bara varit tillsammans; min älskade, Valentin och jag. Och jag har varit själv; bakat, skrivit, promenerat runt sjön. Det regnade och var grått, men luften var mild, färgerna dova på träden.

Det är någonting med hösten som får mig att längta så intensivt - jag längtar bort och jag längtar hem till vårt hus, jag längtar efter vännerna, efter min älskade, efter Valentin. Det är all den där förgängligheten som är överallt, det är mörkret som varar allt längre om dagarna. Det är vetskapen om att snart kommer vintern, den som kräver en sköld av värmeljus i vackra lyktor och av stora tekoppar som värmer händerna.

(Blogginläggets namn är stulet från sången Höst på min planet av den beundransvärda Lars Winnerbäck.)

6 kommentarer:

  1. Hösten ÄR värkligen en spesiell tid. Vackert, vemodig, rofylld och kännslornas tid.
    Ha en skön torsdag nu .
    Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det, så många känslor som ryms...
      Allt gott till dig också,
      Kram

      Radera
  2. Vackert !
    Och nu är det snart helg igen...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Ja, och nu är den slut och nästa stundar...
      Kram

      Radera
  3. Jag gillar verkligen Lasse W. Fin låttitel som jag känner gemenskap med. Hösten har många sidor. En del otroligt vackra. Annars känner jag igen mig i dina fina ord. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint med Lars Winnerbäck, hans förmåga att beskriva de känslor som sitter utanpå kroppen och som går rakt in i själen på så många av oss.
      kram

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.