Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

29 september, 2014

En liiiten timeout

Ja, här är det tre "S" som regerar mig:

Skola (tentamen seglar upp)
Skrivinspiration (tack gode värld, snälla, vara för evigt!)
Snor (det sistnämnda är det framför allt Valentin som står för, men också jag tackar och bockar, och så hostar vi förstås)

Ja, så är mitt liv just nu, i runda slängar, och med anledning av det är detta mitt huvud, (men man ser ju hur glad jag är också):


Så jag tar mig en liiiten timeout med andra ord, och så ses igen nästnästa måndag!

8 kommentarer:

  1. Krya på er!
    Kanske klokt det där med time out, lite då och då....
    Ha det fint!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)
      Ja, jag tillhör dem som behöver det:)
      Kram!

      Radera
  2. Krya på er och lycka till med tentan..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Okej. Jag räknade fel på måndagarna. Vad är det som kommer efter söndagarna? Jag bara tänkte lite Bossehögt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D
      Det är ju frågan det, vart man börjar självaste räknandet;)
      Kram

      Radera
  4. Hej Frida!

    Vi behöver alla paus då och då. Att hämta andan och samla tankarna. Hinna ikapp livet. Klokt att lyssna på kropp och själ. Och vi finns här. Det vet du.♥

    Hoppas ni mår bättre nu, att tentan gick bra och att skrivlusten flödar. Sköt om dig.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, kära du <3
      Det är så fint att logga in och läsa dina omtänksamma ord.
      Tack, var rädd om dig!
      Kram

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.