Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

02 juni, 2014

frk Frida Fortissima tar sommarlov



Vi satt i bilen på väg hem, min älskade, Valentin och jag. Kurade skymning genom mil efter mil av slingrande vägar genom rapsfält och blommande hagar, andades tillsammans, lät tankarna vara. Så slog det mig plötsligt att våren är över, det har blivit sommar, den är redan här. Ljuset och den milda luften är här, och dagarna är allaredan mer långsträckta, lata.

Och jag känner att det spritter och sjuder inuti och ut, av lathet och vilja att följa det som föds ur dess tankar. För jag tror att sysslolöshet föder kreativitet och jag vet att det är det jag vill ha den här sommaren till. Jag vill skriva det som kommer till mig närhelst jag vill, på längden, på djupet, på ytan, på bredden, jag vill följa de spåren nu, utan ramar, utan former. Så jag har bestämt mig för att ta sommarlov, ikväll reser jag från Blogglandia. Kanske tittar jag in nu och då, skriver någon rad, vattnar blommorna, hämtar posten, jag vet inte än. Men säkert är att jag kommer tillbaka igen i september och skriver mig igenom den höga, blå luften och de prasslande löven och att det är roligt att veta. Till dess önskar jag er alla den vackraste barndomssommaren med smultron på rad och massor med tid att flyta blundande i solen genom ljumma vatten.
 


11 kommentarer:

  1. Ordet sommarlov låter så underbart det påminner verkligen om barndomen!
    Jag tog en promenad nu ikväll, gick på en grusväg och kom att tänka på just barndoms somrar...
    Önskar dig ett härligt sommarlov tillsammans med dina killar och lycka till med flytten
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Ha ett alldeles, alldeles underbart sommarlov vackraste du. Kommer sakna dig mellan raderna men jag längtar efter allt som föds mellan humlesurr, ljusa nätter och fåglars sång.
    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  3. Du svävar ut genom sommarlovsdörren och lämnar en doft av saknad bakom dig. Jag önskar dig och din familj allt gott och hoppas din sommar blir just så lustfylld och kravlös. Kanske hörs vi i september igen. Sådant vet man aldrig när det gäller Blogglandia. Om jag bestämmer mig för att skriva fullt ut på en tredje bok finns inte plats för Facebook och BL.
    Kram Bosse för dig.

    SvaraRadera
  4. Ett helt ljuvligt sommarlov med en känsla av att det är oändligt långt, sol och varma vindar mot er kind önskar vi Er!
    Med den blomstertid nu kommer i våra tankar skickar vi varma sommarkramar och nosuppsar till Er Alla!
    Melody & M.E

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har valt att lösenordsskydda bloggen i fortsättningen. Jag vet inte om du vill fortsätta läsa men om du vill så behöver jag en epostadress att lägga till som godkänd läsare :-) Hoppas allt är bra! Trevlig sommar! /Frida (fridasofias)

    SvaraRadera
  6. Sommarlov ska jag också ha om ett par veckor.. Sommarlov från nästan allt tekniskt ska jag ha.. Endast telefonen fungerar om man står på rätt ställe där jag ska tillbringa mitt sommarlov..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Önskar dig och de dina en lugn, skön och avkopplande ledighet. Hoppas att du får laddat dina batterier och fortsätter med inläggen när du känner att det är dags. Jag kommer att titta in här lite då och då för att kolla om du uppdaterat. Ha det fint och njut!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  8. Jag önskar dig en underbar och härlig sommar på alla sätt och vis. Jag länkade till dig idag :) http://www.kammebornia.se/det-basta-ordet/ Stor varm kram!

    SvaraRadera
  9. Finaste Frida, jag hoppas att du njuter av den vackraste av somrar tillsammans med de dina. Fyller kropp och själ med sommarkärlek. Och vi finns här när hösten kryper på. Det vet du.

    Ta hand om dig!♥

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas du njutit och haft en bra sommar. Än är den inte slut. Kram Bosse

    SvaraRadera
  11. Hallå Friiiidaaaa! Är inte sommarlovet slut nu? Höstkramar Bosse

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.