Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

14 april, 2014

"Aftontankar vid Fridas ruta"

Så händer det sig allt som oftast där på senkvällen när Valentin och min älskade har somnat, när allt är tyst, så lugnt, att jag smyger barfota över de knakande golven genom rummen, kryssar mig fram bland klossar och leksakståg. Plockar med papper, bläddrar i någon tidning, skrotar. Till jag blir sittande med tandborsten i hand framför fönstret i vårt vardagsrum och låter dagen som gått smälta samman till detta enda:

Att jag längtar efter att blodlönnarnas stora blad ska komma tillbaka och täcka delar av himlen.


*******************************************************************************


Till nya läsare vill jag säga att ni är hjärtinnerligen välkomna hit och att jag, förutom de loggboksinlägg jag publicerar närhelst andan faller på, bara bloggar på måndagar. Tanken är också att "Mitt bästa ord", där olika bloggare presenterar sina favoritord, ska publiceras på onsdagar. Härnäst är det sagolika Pia som är drottning över kungariket Kammebornia som delar med sig av sitt ord!

Jag vill också passa på att slå ett slag för den Bloggbokcirkel som jag och Nina som driver bloggen Den vassaste kniven har bildat. Det vore roligt om vi blev fler, så kika in här och läs mer om den!

4 kommentarer:

  1. Frida, du vackra med orden som trillar som pärlor över ett trädgolv med ett klingande ljud och bildar mönster och glitter på ett alldeles unikt vis. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära vän! Tänk, det är alldeles som om du visste hur mycket en riktigt trött Frida behövde de upplyftande orden. Så glad över dem och över dig.
      Kramar

      Radera
  2. Det är något speciellt med det där lugnet som infaller sig när resten av familjen sover... Fast här längtar jag mest efter att vi ska slippa evighetsläggningarna och faktiskt ha ett par timmar i sällskap jag och P:)

    Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen!
      Å, evighetsläggningar...vi har varit väldigt förskonade från dem, men jag inbillar mig inte att det alltid kommer att vara så;)
      Hoppas att era snart nått vägs ände!
      Kramar

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.