Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

24 mars, 2014

BBC - Omgång 2 RESOR

Bästa BBC-medlemmar!

Idag avslutar vi första omgången av BBC med att länka till Berätterskan som bloggade om Aprilhäxan.

Med detta startar vi upp en ny omgång av BBC och den avslutas den 5 maj. Temat är Resor och de böcker vi valt är


·     Dehlis vackraste händer av Mikael Bergstrand som Nina  kommer att läsa och skriva om och som Tanja på På Selmas gata tipsade om.
·     Expeditionen. Min kärlekshistoria. Av Bea Uusma som Frida kommer att läsa och skriva om.

Du som vill vara med läser någon av de föreslagna böckerna och skriver en bloggpost om det under perioden 24 mars - 2 juni.  Länka sedan till den i en kommentar till något av våra inlägg så att vi kan länka till dig i våra inlägg den 2 juni. Ordet är fritt, helt enkelt, det kan vara alltifrån en lång recension till ett betyg från 1-5. Skriv på det sätt som passar dig, så att du finner det roligt! Vill du vara med och inte har en blogg är du välkommen att dela med dig av dina tankar i något av våra kommentarsfält.

Nästa omgångs tema är Matlagning. Vi tänker oss inte kokböcker, utan böcker som handlar om att laga mat. Har du förslag på böcker vi kan läsa? Tipsa i något av våra kommentarsfält!

För samtal och inspiration över blogg - gränserna. För att vi är många som läser och vill diskutera böcker. För att alla inte har tillgång till en irl - bokklubb. För att det finns en hunger och ett engagemang för böcker, språk och diskussion. I vår bokklubb får alla vara med.
   

**********************************************************
 
Till nya läsare vill jag säga att ni är hjärtinnerligen välkomna hit och att jag, förutom de loggboksinlägg jag publicerar närhelst andan faller på, bara bloggar på måndagar. Tanken är också att "Mitt bästa ord", där olika bloggare presenterar sina favoritord, ska publiceras på onsdagar. Härnäst är det finurliga Sara-Kajsa som driver Berätterskan som delar med sig av sitt ord!
 

 

2 kommentarer:

  1. Vad spännande det låter! Jag kanske hoppar på senare! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker det! Det vore toppen om du blir med, jag håller tummarna för det.
    Kram!

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.