Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

10 februari, 2014

Loggbok

I mars 2013 bestämde jag mig för att enbart blogga på måndagar. Jag hade börjat pressa mig på ett sätt som förtog glädjen med min blogg. Den tyngde, stressade och skavde bara, och så ville jag inte att det skulle vara.

Nu har det snart gått ett år och jag kan se att jag fattade rätt beslut. Det är värdefullt att blogga igen. Jag känner att jag publicerar texter som jag tycker om och vill dela med mig av, att jag drivs av lust och glädje, orkar med. Samtidigt har det väckts en längtan att blogga mer. Inte regelrätta blogginlägg, det vill jag fortfarande bara publicera på måndagar, men korta betraktelser, iakttagelser, bilder, tankar. Dessa kommer att finnas under etiketten loggbok, och publiceras närhelst jag har lust. När jag sökte på loggbok i Svenska akademins ordlista, stod det -

logg|bok
s., böjs som bok • dagbok förd på fartyg el. flygplan
 
- Och det passar mig bra, tänkte jag.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt, skapa en ram och sen låta fria improvisationer få rum om man önskar. Längtar alltid till dina måndagsinlägg <3
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Liv, vad roligt att få din spegling och din pepp! Det gläder mig så, nu när jag provar en ny idé!
    Stor kram <3

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.