Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

12 februari, 2014

"Raggsocksblöt" (Loggbok 1)

I dikten om lilla Liselott, skriver Kristina Lugn att "Himlen är raggsocksblöt". Den meningen läste jag för första gången när jag gick i högstadiet, och jag har läst den så många gånger efter den. För så mycket avundas jag Lugn för att hon kommit på den raden, och så väl känner den mitt sinne, just sådana här dagar som saknar gräns mellan asfalt och himmel. 

6 kommentarer:

  1. En verkligt bra beskrivning! Dock är det grå lite ljusare än det var i november.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog är det!
      Och, det har du rätt i, februari är något lättare att tugga i sig, eftersom den inte är lika mörk.

      Radera
  2. Vilken bra beskrivning, man känner den ända in på bara foten.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den bra! Den har verkligen följt mig genom åren.
      Kramar

      Radera
  3. Kristina Lugn har jag alltid sett på nästan som lite obehagligt märklig och irriterande flummig, men så har jag läst en del av hennes texter här i bloggvärlden och jag har så smått fått en annan syn på henne.... Fantastisk beskrivning det där med raggsocksblöt och jag förstår så väl att du avundas henne. Största kramen till dig, vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra! Själv tycker jag att hon är alldeles fantastisk, du har många pärlor kvar att upptäcka i hennes författarskap :)
      Kramen

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.