Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

27 januari, 2014

God fortsättning

Det blir ett kort litet hej, ett litet ett, så här på måndags kväll. Det står ouppackade resväskor och kassar i hallen, det gungar ännu av tågets svängar i min kropp. I mitt huvud finns vykortsvita fält täckta av snörök, Lunds domkyrkas mäktiga valv och tända ljus. Där finns firandet av min blivande svåger som blev prästvigd i söndags, och med det den smittande, lockande känslan av att se en människa kliva in i ett nytt liv. Jag har köpt en kalender med en cyklande kvinna på, hon håller i ett rött paraply. Boken har farit runt tillsammans med mig ända sedan nyår, men jag har inte hunnit börja på min goda fortsättning, inte haft lust nog, eller ro. Nu längtar jag efter att fylla bladen med tankar och planer, jag längtar ställtid, jag vill lägga mig raklång på landningsbanan och bara vara i en lång radda vardagar i mitt huvud.



************************************************

Till nya läsare vill jag säga att ni är hjärtinnerligen välkomna hit och att jag bara bloggar på måndagar. 

14 kommentarer:

  1. Hoppas du snart får inta landningsbanan och att du då inte behöver genomlida en massa avisningar och köer, utan bara kan slänga dig rakt ner och helt sonika njuta:-) Stor kram från en som är på jobb och som mest står i avisningskö...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hu, köer är sega instanser! Hoppas du hittade några trevliga typer att språka med en stund åtminstone, eller att hitta på underhållande historier kring =)
      Stor kram

      Radera
  2. Underbar! Både bilden och de tomma bladen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det finns ett sådant lyckligt hopp i att cykla med ett rött paraply, inte sant!

      Radera
  3. Så fin! En riktig "Frida-kalender":) Prästvigning minsann, och Lund som är så vackert! Jag längtar efter en riktigt vacker stad att besöka och kanske bo. Är ni på väg hitåt snart?:) En kram till dig och familjen! @>----

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kändes verkligen som jag =)
      Ja, Lund är så fint, det har du rätt i! Det är toppen att ha min syster där, så att jag lätt kan resa dit och njuta av stan.
      Säger som du, det vore toppen med en riktigt vacker stad att bo i...vi får väl se vad som händer med drömmarna i framtiden.
      Stor kram tillbaka till dig och de dina!

      Radera
  4. Vilken vacker Bild! Så ska det vara, cykla rakt in i det nya på alla äventyr vi ännu inte känner till. Och förresten är hjärtinnerligen ett väldigt fint och alldeles för lite använt ord :) Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Med ett paraply så vi lyfter!
      Det har du rätt i, "hjärtinnerligen" ska härmed bli ett stående inslag på min blogg=)
      Varm kram

      Radera
  5. Hoppas den goda fortsättningen kommer nu när du får landa i de vilsamma vardagarna. Undrar vad du kommer fylla den med, tänk, ett helt år med oskrivna blad!
    Ha det gott!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det hoppas jag med!
      Och det undrar jag med, det ska bli spännande att se!
      Allt gott,
      Kram

      Radera
  6. Vilken underbar kalender.. älskar paraplyn av nån orsak.
    Kramar och hoppas du får ro, frid och vila
    Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du!
      Ja, det är verkligen något visst med paraplyer, något alldeles särskilt, fantasirikt!
      Kramar

      Radera
  7. Ååå jag älskar fina kalendrar/anteckningsböcker... (Jag har en hel del) så trevligt med en trip till Lund, hoppas du landat och finner ro och lust..
    Önskar dig en fin helg

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, jag med! Jag kan aldrig låta bli att köpa när jag finner vackra anteckningsböcker. Blanka blad ska det vara, så att jag kan skriva och teckna fritt, och sedan sparar jag dem till jag hittar rätt sak att använda dem till.

      Tack, önskar er en fin vecka!
      Kram

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.