Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

18 mars, 2013

Tankar kring en måndagsblogg

Nu har det gått en vecka sedan jag gjorde verklighet av mina tankar om en måndagsblogg. Det glädjer mig att se att det var rätt beslut. Det gav mig ro. En annan stillhet i kropp och i tanke. Samtidigt: Fler idéer, fler nerklottrade papperslappar med trådar att spinna vidare på; till bloggen, till mitt skrivande. En annan öppenhet i sinnet, en känsla jag saknat. Och då är jag ändå precis i början av den här nystarten. Jag är nyfiken på att se vart den här vägen leder.

Jag är också så glad över alla kommentarer jag fått, alla positiva reaktioner från mina vänner i bloggvärlden. Jag fick känna att jag inte är ensam om att treva runt, tappa lusten, inspirationen, stanna upp, tänka om. Min älskade brukar le varmt när han talar om "den delen av bloggvärlden". Vi hade nästan bara sett den kalla, destruktiva sidan, den som visar sitt fula tryne i massmedia, innan jag började blogga. Precis som jag blev han lyckligt överraskad över att det också finns en så varm sida, så fylld av omtanke. Tack för att ni finns, allesammans!

8 kommentarer:

  1. Så skönt att du känner att det var rätt beslut att måndags blogga,(så kom det tre ;-)) nä tyvärr är jag inte nära Avesta då... Men vilket fantastiskt uppdrag du fick!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns gott i hjärtat =)
      Och, ja, det var ett riktigt roligt uppdrag att få, känner jag=)
      Kram vännen!

      Radera
  2. Fascinerande hur mycket som kan hända i hjärnan under "bara" en veckas frånvaro. Jag tror att de allra flesta mår bra av lite tid från datorn. Visst finns det enorma mängder inspiration på nätet, men den är oftast färdigpakterad och serverad. Det händer något när de egna tankarna får utrymme att flöda. Då kommer inspirationen och kreativiteten inifrån, och det är en underbar känsla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! Åh, så bra du säger det "Det händer något när de egna tankarna får utrymme att flöda"...och "då kommer inspirationen och kreativiteten inifrån"...Det är ju så sant, men tänk så lätt jag har för att glomma bort det!

      Radera
  3. vad skönt att det kändes så, när man känner att besluten man tar är rätt och bra för en själv ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Så bra att du känner du fattade rätt beslut. Funderar som sagt över en liknande lösning på stress- och dåligtsamvetegnaget... Just nu "kommer jag ut" i bloggform var fjärde, ibland var femte dag, får se var jag hamnar till slut. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt bra för mig, befriande. Hoppas du snart hittar en väg som känns rätt för dig, så du slipper ha sällskap med det där tärande gnagandet.
      kramar!

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.