Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

13 november, 2012

Drömbeställningen

Jag önskar mig en plats dit jag kan ringa och beställa drömmar. Sådana jag drömmer på natten alltså, inte sådana som jag fyller mitt huvud med under dagen.

Som den dröm jag vill ha i natt:

Jag sitter på en klarblå cykel, far fram på nyframtinad asfalt med sprättande småsten. En stark, varm vind driver mig framåt, så jag inte behöver trampa längs vägen, så jag inte behöver anstränga mig alls. Och så mitt hår (långt som bara attan, inte kort som i verkligheten), som står som ett segel bakom mig, så att jag som en enda stor böljande våg, sveper fram över världen.

6 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dröm... med segellångt hår! Åh, vill också ha!!!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Vi skulle kunna segla tillsammans = )

      Kram
      Frida

      Radera
  2. Vad jag önskar att jag också fick beställa en annan dröm... En annan dröm än de hemska mardrömmarna som förföljt mig genom hela livet och som fortsätter att komma när jag är som svagast. En "drömfabrik" som bara skapar fina sådana som lämnar en känsla av behaglig svalka efter sig.... Jag hoppas att du får din dröm inatt, den om cykeln och det långa håret! Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad gör man med de där mardrömmarna? Hur kväser man dem? Kanske kunde drömfabriken också erbjuda maskiner som kodade om återkommande mardrömmar, så att de äntligen fick ett lyckligt slut?

      Många kramar tillbaka till dig min vän!

      Radera
  3. Underbart! Drömde natten till i går att jag var i ett högt hus och plötsligt rämnade hela fasaden men jag klarade mig ändå, jag ville i drömmen komma hem. Skulle då ta en genväg (stig) men då plötsligt var det översvämning och jag kom ingen vart. Ringde då efter en taxi men dom ville hämta mig!!! Undra om det är gammal skit som måste ut!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken omtumlande dröm, man kan verkligen undra vad den handlar om egentligen! Det låter som en sådan dröm där lättnaden är stor när man vaknar och inser att man ligger trygg i sin egen säng.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.