Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

01 oktober, 2012

Proppen

Plötsligt gick proppen ur mig. Sinade orden, orken, konsten att dela, att lämna ut och att hålla kvar. I många, långa veckor har tiderna varit sådana. Jag har tittat inåt, städat bland tankar och känslor, lyft på stenar, försökt landa i allt det svåra som hänt.

Jag har fått så fina hälsningar, fyllda med omsorg och varma tankar. De har kommit från bloggläsare,  och från bloggvännerna fröken Gredelin och Queen of Kammebornia, från Nina med "Den vassaste kniven" och från Lotta som driver "Min plats i solen." Hälsningarna har betytt så himmelens mycket, och de har nått ända in i mitt hjärta. Ändå har jag inte förmått mig att börja blogga igen, svara på meddelanden, ge mig ut.

Så här var det:
Jag ville vara säker på att jag hade kraft att ta mig tillbaka. Jag ville vara säker på att jag inte bara skulle sticka in näsan i blogguniversum i en halv sekund eller så, för att sedan fly tillbaka till mitt ide igen.

Och jag tror att jag har städat klart nu. Jag tror att jag har fått ordning på den där proppen igen. Och jag känner att jag är glad att vara tillbaka och att jag har saknat blogguniversum. Jag har kraft att vara med igen.  

Så, hej alla! Tusen tack för att ni finns.

8 kommentarer:

  1. Bästa du! Vad hjärtat blev varmt när jag läste din hälsning inne hos mig! Och oavsett om du stannar en minut eller en evighet så är det underbart att du är här just nu! Jag skrev till Pia/Kammebornia och undrade om hon visste något och så oroade vi oss ihop! Därför är det så skönt att få ett livstecken! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fin du är, vackra du. Jag blir tårögd av all denna omsorg. Tänk att man kan komma så nära i ett blogguniversum, det är lycka = )Stor kram tillbaka till dig!

      Radera
  2. Välkommen tillbaka fina Frida! Må solen lysa på dig och de dina! Jag mejlade dig igår... :) KRAAAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gull! Vilket fantastiskt välkomnande = ) Stor kram tillbaka till dig!

      Radera
  3. Hurra! Välkommen tillbaka! kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha dig tillbaka igen Frida. Du har varit otroligt saknad ska du veta. Blogga när du har tid och lust, vi finns kvar. Det vet du. That's what friends are for.

    Och tack för att DU finns och sprider så mycket värme omkring dig.♥

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack fina, fina Lotta, jag blir så lycklig och rörd.
      Och TACK för att du finns, kära vän.
      Stor kram,
      Frida.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.