Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

09 juli, 2012

Vansbrosimmet

Igår var vi i Vansbro därför att min älskade skulle slunga sig ner i vattnet tillsammans med ett gäng andra grönmössade, sälliknande människor. Regnade gjorde det, till vansinne. Varken jag eller min syster hade några regnkläder och paraplyet låg kvar i bilen, för i vår familj tänker vi aldrig på sådant förrän efteråt. Så när min älskade äntligen hade stigit iland, var min syster och jag tusen gånger blötare än alla sälmänniskor tillsammans och kallare än de flesta. Vi fick byta om och skarva kläder om vartannat, med handdukar som kjolar och underkläder under trenchcoats, traskade vi genom Vansbro och vi kunde inte sluta skratta.

Till slut nådde vi fram till bilen och kunde påbörja resan hem. Vi skrålade med i Adeles "Set fire to the rain" som vi alla tre bara älskar, och till tonerna av den seglade vi fram på vägbanorna och mina skor hade förvandlats till ett par kanoter täckta av träflisspäckad sörja, så jag kunde också paddla mig fram i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.