Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

21 juli, 2012

Sorg 45 poäng

Nu är det gjort. Är det flyttat. Är kartongerna packade. Lassen till loppisen och till soptippen ivägbaxade. Kassarna uppradade. Sakerna till vännerna inpaketerade.

Jag är trött. Utmattad. Allt har gått bra. Lägenheten står öde och tom och väntar på städfirman. Min älskade och vännerna har varit nära. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. De har kramat, tröstat, kommit med fika, muntrat upp, hälsat och tänkt på, skickat meddelanden på telefon, på facebook, på blogg.

Jag vet inte vad jag kan säga mera. Men jag vet att jag sa hejdå till väggarna och tackade för alla fina minnen precis som jag brukar göra vid en flytt. Jag vet att det var svårt att stänga dörren och gå. Och jag vet att det låter klyschigt och som en efterhandskonstruktion, men det är sant, att jag lade ordet Sorg för 45 poäng på wordfeud medan jag väntade på att flyttbilen skulle komma.

6 kommentarer:

  1. Du har, med hjälp av dina fina kompisar, nått maxpoäng dessa packningsdagar! Tänker på dig, och er alla. Kram! //Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina valda släkting, för ditt stöd, för att du finns! Kram!

      Radera
  2. Sitter här och läser ikapp, med tårar i ögonen oc berörs av dina ord. Naket, ärligt och rakt. Jag tycker så mycket om ditt sätt att skriva. Oavsett om det handlar om glädje eller sorg. Du berör. Du når fram.

    Jag tänker så på dig. På er. Skickar stora varma sommarkramar genom internetrymden. Det känns bra att veta att du är omgiven av så mycket kärlek och människor som lyfter dig när det är tungt. Ta hand om dig du fina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lycklig jag blir över dina ord, så rörd, så tårögd. Tusen tack för dem. Jag vet knappt vad jag ska säga = )
      Kram, Frida.

      Radera
  3. Sorg. Ett ord som rymmer så oändligt mycket. Goa du! Jag vill ge dig en kram och säga att allt ska bli bra alldeles snart. Det kan jag inte. Men jag blir glad när jag läser om vilket fint stöd du får. "Tillsammans är man mindre ensam"... *Kramarom*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, kramen når fram! Din omtanke susar, som alltid, fram genom rymden! Kramar om tillbaka, min vän.
      Ps! Det boken är så himla fin!Ds.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.