Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

02 juni, 2012

Kämpavägen

I närheten av mitt hem finns en gata som heter Kämpavägen. När jag gick där såg jag hur några män byggde takstolar ovanpå ett hus med platt tak. De arbetade under tystnad, nästan omlott, utan att gå i vägen för varandra. Jag tänkte att de skulle kunna bygga en extra våning till mig. Jag skulle behöva bygga ut på den väg där jag kämpar, få en extra våning ovanpå mitt huvud, att fylla med kämpaanda och kraft.

2 kommentarer:

  1. Det vill jag också! Tänk om man kunde få beställa lite ork och kämparanda i dessa tider! Jag går hos en psykolog nu för att få stöd att klara av det här med sjukdomen och allt det medför. Första gången jag kom dit så undrade han vad han kunde göra för mig. "Ta fram ditt trollspö tack!" sa jag då. För exakt så kändes det. Helt hopplöst och oändligt svart. Som om bara ett trollspö skulle kunna hjälpa mig med. Det har blivit ett uttryck för oss så ibland när jag kommer och mår som sämst så brukar jag be om trollspöet. Då vet han hur läget är...

    Stor kram! Jag hoppas du får orken att kämpa lite till!

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Och fram till dess att de har uppfunnit ett trollspö som gör allt det svarta och tunga lätt (gudarna ska veta att jag har sökt och längtat efter ett sådant), önskar jag också dig massor med kraft, ork, värme och kärlek! Stor kram.

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.