Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

03 maj, 2012

Serenity now!

Häromdagen yvade jag runt i lägenheten på jakt efter mina försvunna nycklar. Varje gång jag varvade köket hördes ett litet pling då jag slog i en eller annan cykel. Efter ett antal utbrott insåg jag nödvändigheten i att komma fram till åtminstone en fördel med att den älskade människa jag lever med, tycker så mycket om sina cyklar att de ingår i vår köksgemenskap:

Man kan intala sig själv att det plingande ljudet som kan uppstå i öronen nu och då när man är lite jäktad, är en cykelringklocka och inte ett tecken på galopperande galenskap. För allas vår själsfrid. Eller som de säger i Seinfeld: "Serenity now!"


5 kommentarer:

  1. Hemma hos oss huserar cyklar och dykpryttlar av allsköns slag i den så kallade "herrhörnan"... :)

    SvaraRadera
  2. "Herrhörnan"...hm. Jag tänker punch, en tung doft av cigarr och bruna, tunga skinnmöbler:-)

    SvaraRadera
  3. Och utjänta, nerkippade tofflor...javisst!

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.