Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

04 maj, 2012

Röra sig försiktigt genom världen

Kvällar som den här känns det som om jag har miljoner spänt skruvade kollegieblocksspiraler inuti. Som om de kommer att spreta till, strypa åt, karva hål, om jag är oförsiktig. Väcka minnen, snöa in, börja läcka ur tilltäppta ådror bräddfyllda med sorg, öppna dammar, dra ner, dränka.

Kvällar som den här rör jag mig försiktigt genom världen. Stänger tevenyheter. Väljer varsamma sidor på nätet. Gömmer jobbighetsböcker under klädhögar.

Kryper ner i sängen. Vilar hela min hand mot min älskades rygg.

11 kommentarer:

  1. Precis sådär känner jag ibland! Som om jag behöver få göra min värld till en liten och trygg bubbla...Det känns i hela kroppen,i hjärtat, i magen....Jag har bara inte kunnat sätta ord på det förrän jag såg det på pränt här! Underbaring!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint:-) Vad lyckligt att du också vet hur det är inuti en sådan bubbla och att jag fick sätta ord på det åt dig med :-)

      Radera
  2. Tack skall du ha, det var snällt sagt! Hoppas du får en fin fredag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rena, rama sanningen:-) Trevlig helg till dig också :-)

      Radera
  3. Åh, du gör så rätt. Och vilken lycka det är att ha en älskad att lägga sin hand mot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en lycka :-) Stundtals är det den enda kontakten med omvärlden jag mäktar med.

      Radera
  4. Att få känna annan människas värme/kärlek genom hudkontakt är nog det mest läkande. Tack Frida att jag får följa med i dina ord och tankar. *kram*//Tuire

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så...och tack finaste Tuire för att du vill följa med i mina tankar och ord. Det betyder mycket för mig, ska du veta. Kramar.

      Radera
    2. Visst är det så...och tack finaste Tuire för att du vill följa med i mina tankar och ord. Det betyder mycket gör mig, ska du veta. Många kramar.

      Radera
  5. Jag förstår. Jag vill helst inte ut i måndagsvärlden alls. Sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måndagsvärlden ja...den är svår. Särskilt dagar när man har tunnare hud än vanligt och det är svårare att andas.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.