Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

15 maj, 2012

Kontakt


Jag drömmer ofta om telefoner. Jag försöker ringa till någon gång på gång, men får ingen kontakt. Jag slår ett nummer om och om igen, men missar alltid en siffra. Jag kopplar ihop kläder på tvättstreck, bygger telefoner av byxben och tröjärmar som jag skarvar med halsdukar och försöker ringa upp människor, försöker förtvivlat nå fram.

Jag sitter i mitt hem i en stad långt, långt bort och ringer lasarettet och min mamma (Konstigt  och  Vilken färg har stroke?), och det känns som ännu en sådan dröm.


6 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig. Jag trycker också på knappar som inte fungerar på telefoner på nätterna, och det är viktigt att nå fram men det går inte. Och jag packar väskor som aldrig blir färdigpackade för allt är utspritt precis överallt och det är bråttom... då vill jag bara vara ifred från alla drömmar och sova! Hoppas du får sova lugnt i natt! Och tack för dina fantastiska ord till mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sådana drömmar är hemska. Man är helt slut när man vaknar, som om man inte sovit något alls, och stressnivån är enorm. Jag hoppas som du, att vi får sova gott, mjukt och lugnt. Vi behöver verkligen det.

      Radera
  2. Du skriver så nära, varmt och underbart att det 'r nära, varmt och bara underbart att läsa

    kam, Jill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din hälsning = ) Jag är så lycklig över den. Kramar om / Frida.

      Radera
  3. Mina plåsteraskar kommer från lite olika ställen. Flera av dem har jag köpt i Berlin, i Tyskland är de finfina på plåtaskar. Men några har jag hittat på Dunkers kulturhus i Helsingborg och monsterplåstren köpte jag i en inredningsbutik i Nyköping... så tyvärr inga bra konkreta inköpsställen...håll utkik på inredningsbutiker och museishopar är ett tips iaf :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, anade nästan att du hade samlat på dig dem lite här och där. Tack så mycket för tipsen i alla fall = )

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.