Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

02 maj, 2012

Himmel och helvete

Det är en sådan dag när jag läste Komvuxmeddelandet ”Sök före 31 maj för hösten!” som ”Sök före 31 maj för helvete!”

En sådan dag när jag fruktar att min inre Pollyanna har lessnat på att försöka engagera mig i ”Vara glad” – leken och dragit sina färden.

Det är en dag när jag ville göra en Skorpan Lejonhjärta och vråla: ”Hjälp mig! Rädda mig! Säg att du är min farfar!” Till den baggyjeansklädda prästen med solglajjor som cyklade förbi, slänga mig runt halsen på henne och gråta. Bara för att få en smak av himmelen.


2 kommentarer:

  1. Jag undrar varje dag varför du inte har 700 kommentarer på dina inlägg, för du skriver så fantastiskt - tack för att jag får poesi alldeles gratis, I like it!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, vad lycklig jag blir! Det är fantastiskt roligt att höra. Och du ska veta att jag tycker mycket om din blogg. Tonen i ditt språk är så kärleksfullt och nära, oavsett vad du skriver om.

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.