Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

24 maj, 2012

Från hela mitt hjärta

Att jag har tunga dagar med mycket svärta, är ingen hemlighet. Inte heller att framtiden är oviss, att jag har mycket att bära. Ej heller är det okänt att mitt och mina närmastes liv går i valstakt just nu, fast med ett steg fram och två steg tillbaka istället för åt sidorna.

Men, trots allt detta har jag inte rasat totalt. Trots allt detta bärs jag fram.

Av vänner och familj som låter mig veta att jag kan ringa dygnet runt. Som låter mig gråta, prata, älta, men också skratta och tala om annat när jag behöver det.

Av människor jag tappat kontakten med, men som hört vad som hänt och som skickar tankar fyllda med omsorg och kraft.

Av människor jag aldrig träffat som skickar hälsningar, tar sig tid att skänka en extra tanke till en främmande medmänniska och tala om att jag inte är ensam.

Av min älskades famn.

Som Queen of Kammebornia skrev på min blogg:

 Jag gillar ett talesätt som säger: När det blåser gömmer sig de flesta i vindskydd, bara några få bygger väderkvarnar. Jag tror du är en sån som bygger väderkvarnar.

Det är sant. Men det är också sant att det är ni som hjälper mig att bygga dem. Så, från hela mitt hjärta: Tack. Tusen, tusen tack.


11 kommentarer:

  1. Oddbjörn24 maj, 2012

    Jodå det går att ringa närsomhelst.... Förresten, är väderkvarnen klar? Det blev virke och spik över då jag byggde min...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack = ) Det låter bra! Man vet aldrig när det kan behövas lite extra material.

      Radera
  2. Martina C24 maj, 2012

    Och ibland är du vinden i min väderkvarn...! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du i min. Nu saknar jag dig så där så det blir hjärteskav!

      Radera
  3. Å, Frida, det ÄR så himla jobbigt att vara där du är. Men jag kan bara säga att man kommer vidare, även om det låter beige och osant. Men jag vet. Och du är ju verkligen en sådan som bygger väderkvarnar! Jag tänker på dig massor. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte alls beige, fina du. Det är hopp! Tack så mycket för dina tankar och din hälsning. Det betyder massor. Jag hoppas så att vi ska kunna ses på en kopp kaffe endera dagen. Kramar!

      Radera
    2. Det är klart vi ska ses! Helst över en kopp te men insisterar du på kaffe kan jag offra mig. Kram

      Radera
  4. Fint Frida, tack för att vi får finnas för varandra. Jag trodde inte jag hade plats för fler fina människor i mitt liv, och så dyker du upp i cyberrymden, det är ju ungefär som när jag var liten och längtade efter brev från mina brevvänner att vänta på dina inlägg och se fram emot dina kommentarer :) Glad att du har dina vänner och din älskades famn. Det är värt allt guld i världen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad fint och vad lyckligt att vi känner likadant! Jag blir alldels varm och rörd. Kram!

      Radera
  5. Tack själv! För en klok och vacker blogg, för alltid lika rara kommentarer och för att du delar med dig.

    Ta nu hand om dig och ha en fin helg.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord fina du, både i kommentarer här och i inläggen på din blogg. De är så vackra och varma. Önskar också dig en fin helg! Var rädd om dig,
      kram Frida.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.