Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

28 maj, 2012

Blindstirrande

Det finns dagar när ögonen hela tiden fastnar i väggen eller på andra döda punkter, kroppen är segare än deg och huvudet blankt som en teflonstekpanna utan fastbrända matrester…BAAAH! Om jag hade kunnat riva ut en sida ur datorn, knycklat ihop den och hyvat den i papperskorgen, hade jag gjort det. Tillsammans med alla de andra bloggutkasten och manusskiss-med-deadline-på-onsdag-utkasten. Jag har provat alla mina knep:

1.       Baka

2.       Promenera

3.       Dricka kaffe

(Det fjärde knepet, att lyssna på musik som fångar stämningen i historien, kan jag inte prova, eftersom jag inte ens tar mig till ruta ett.)

Hur brukar ni göra när ni kör fast? Har ni några knep? Det vore verkligen underbart att få lite hjälp!


6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är ett strålande bra råd! Jag älskar att tjuvlyssna så mycket, att jag egentligen borde skämmas, åtminstone lite grand ; )

      Radera
  2. Åh, jag har nog inga bra knep, men jag har varit likadan idag. Betett mig konstigt och stirrat eller haft ett finger konstigt böjt mot en tand osv. Men promenader tror jag är det bästa knep jag har, jag mår alltid bättre efteråt, men om jag är helt paralyserad så kommer jag ju inte ut på någon... det blir som en ond spiral.
    Jaja, smeknamn, haha, vilka många roliga det finns, fina, knasiga och nära. Och 3,14 pga av ärter var kul, nu har vi ännu fler beröringspunkter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, promenad är ett av de bästa knepen, det har du alldeles rätt i! Bara man kommer sig för, som du säger och inte blir sittande i sin koma...skönt att höra att det är fler som sitter och skrivkrampar vid sina datorer i alla fall! Även om jag vet att det inte är så, är det lätt att tro att ALLA andra är jättekreativa HELA tiden, utom jag!
      Det där med 3,14 var ju jätteroligt, faktiskt, vilket grej! Jag har aldrig "träffat" någon annan som blivit kallad det förut = )

      Radera
  3. Hur går det? Har du kommit loss? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, det har jag = ) Skriver om det i dagens inlägg "En propp i orden". Kram

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.