Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

16 maj, 2012

Att vilja kramas i Atlanten


I Bele´m, Portugal, finns en vacker mosaik som föreställer världen. Jag har besökt den flera gånger, vandrat från land till land på några sekunder, vinkat åt en kompis som stått i Brasilien, tagit kort på en vän på Sicilien.

Jag längtar dit. Inte efter mosaiken i sig. Men efter att kunna vinka åt alla de efterlängtade, skratta, le och ta några steg mot varandra, för att mötas i en stor kram mitt i Atlanten.




Thanks for the picture, David = )


5 kommentarer:

  1. You're welcome, my dear Frida. :)

    SvaraRadera
  2. Jag bodde på Nya Zeeland en period för längesen Och när jag nyligen såg ett tv-program med bilder från Auckland så kände jag plötsligt en sån lust att kliva rakt in i skärmen och stå på ett av alla kullar och se ut över staden och över havet. När jag tittar på min jordglob så ser det så nära ut. Bara en "snurr" bort.

    Jag saknar också Edinburgh som är "min" stad, dit jag alltid längtar. Men mest saknar jag mina vänner som bor här i landet men som ändå känns så långt bort ibland. Speciellt nu när jag är sjuk och inte längre kan förflytta mig som förr. Då önskar jag att det var så i verkligheten... Att det var så lätt som att alla bara var ett endaste litet "snurr" bort...

    SvaraRadera
  3. Det är så frustrerande det där avståndet. Den där känslan av att vara så långt borta, men ändå så nära...Jag får små utbrott ibland och vill samla ihop alla mina vänner som är spridda runtom i Sverige och i världen i en jättestor korg, och bara ha dem hos mig.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.