Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

20 april, 2012

Set fire to the rain

Det finns dagar när livet är sura gamla raggsockor, och blötsnön besegrar gummistövlarna. När all mat smakar sönderkokta makaroner från skolmatsalen, och busschauffören kör iväg fast hon ser att man vill med. Sådana dagar när det känns som om det aldrig mer blir helg.

De dagarna kan man dra ner mössan över ögonen, plugga in sitt headset i öronen och sätta igång en riktigt klämmig låt med tryck i. Helst ska volymen vara så hög att det känns som om rösten i ens öron blir ett med ens egen. Då kan man parkera matkassarna i trottoarens snögrus, och låta sig svepas med till en plats där solen skiner och man inte ens behöver åka buss.


Jag brukar köra Adeles ”Set fire to the rain”. Jag tycker allra bäst om refrängen. Denna underbara kvinna vill verkligen elda upp regnet och just där, just då, känns det som om det verkligen är möjligt.
Klicka på den här länken och vråla med till "Set fire to the rain" med Adele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.