Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

12 april, 2012

Om livet vore som en musikal

Om musiken spelades högt och vilt och överallt som på musikaler, skulle vi kunna göra höga hopp över refugerna och knäppa med fingrarna i takt, när vi mjuka i knäna dansade fram och tillbaka till jobbet.

Men nu spelas den mest tyst för sig själv i enskilda lurar. Så nu får vi dansa bara lite grand, var för sig. Vi får göra mycket små piruetter och spela luftgitarr och trumsolon, genom att lite diskret vifta på handlederna. Och så på tårna då förstås, som gud ske lov skuttar fram friare nu där nere i fotsvetten, när raggsockorna surnat färdigt och landat längst ner i lådorna.



2 kommentarer:

  1. Haha, buss till resten av livet... Asbra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack= ) Vad glad jag blir över din feedback!

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.