Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

10 april, 2012

Mitt huvuds galleri


Det händer att jag tänker på alla dessa människor jag rest tillsammans med i mitt liv. Tänk alla dessa främlingar jag suttit bredvid på tåg och flygplan, stått pressad mot på tunnelbanevagnar så att dörren ska gå igen, gått av långfärdsbussen och beställt en dagens på vägkrogen med. I någon minut eller i timmar var vi så nära, innan vi nådde vår destination och försvann ur varandras liv.

Men det finns dem jag aldrig har glömt. De som fastnat, som berört utan att vi ens samtalat, för att sedan finnas kvar, långt efter att jag glömt deras ansikten. De finns som i ett galleri i mitt huvud.


Jag undrar om jag finns i ett sådant galleri hos någon människa någonstans. Om det finns någon som minns mig trots att vi aldrig pratade, om jag minns honom eller henne tillbaka, och om vi skulle känna igen varandra om vi träffades någon dag.


2 kommentarer:

  1. Jag minns dig Frida. Fast vi kände ju varann, delade rum och hårschampoo :) Du besöker mina tankar ibland med dina skrussidull-teckningar, inpelade band och glada skratt!
    P.s Jag gillar din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag minns dig, så väl = ) Tänk, så länge sedan det var och så starka minnena från den tiden är, alla människor vi mötte, allt vi gjorde. Allt vi fortfarande skrattar åt och allt vi har kunnat börja skratta åt med tiden ; )Tack så jättemycket för att du skrev, det är så roligt med en hälsning och jag blir så glad över att höra att du tycker om min blogg = ) Var rädd om dig!

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.