Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

09 april, 2012

Killing my darlings before deadline

Det är den där fasen när jag håller på och håller på i flera dagar och läser in manus och lyssnar av manus, läser samma mening högt och tyst och högt igen utan att kunna sätta fingret på vad det är som skorrar, flyttar kommatecken, flyttar punkter, dödar darlings och återupplivar dem igen för att döda dem igen och sedan undra varför ända in i helvete jag inte sparade utkastet.

Det är den fasen. Fasen, sådana dagar. Går ut i köket och bakar mig en kaka. Bara för att se att det blir något.



Jag jobbar fortfarande på att få teckningarna tydligare, men det går inte alltid så bra. Som längst upp vid ljuset, till exempel. Där står det:
"Vi sätter dit ett ljus också. Det har vi baske mig förtjänat."


2 kommentarer:

  1. Men du, man kan ju klicka på bilden så blir den jättestor och fin! Du är med på min bloggrulle, så det så, heja dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, men så bra! Jag var rädd att texten var för suddig:-) Tack så jättemycket för peppen, jag blev så glad! Ska lägga till dig i min bloggrulle, måste ju följa Körens äventyr:-)

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.