Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

16 april, 2012

"Dagens i-landsproblem"

Det finns uttryck som gör mig galen. Som när jag upprörd och sprethårig redogör för någon skavande småsak som lagt krokben på mig under en längre tid och som successivt drivit mig till vansinnets gräns, och får höra att det är:

”Dagens i-landsproblem.”

Gärna sagt med lätt överseende, gärna av folk vars engagemang för att förändra världen inskränker sig till att lägga en växelpeng i en skrammelbössa på stan, titt som tätt vart tionde år.


2 kommentarer:

  1. Haha, jag förstår vad du menar. Men för mig kan just det uttrycket i bland hjälpa mig att få lite perspektiv i min misär.

    SvaraRadera
  2. Härligt = ) Ja, det är ju just det som inte fungerar på mig. Istället för att bli lite ödmjuk och få perspektiv, blir jag ännu mer sprethårig och gramse och sur för att jag dessutom känner mig dålig för att jag är sur...så att säga ; )

    SvaraRadera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.