Etiketter

Betraktelser (160) Barn (37) Skrivande (28) Teckningar (9) Teater (6) Musikal (2)

17 april, 2012

Carpe diem - "Allt har en sista - gång - känsla."

Jag tänker ofta på en liten pojke jag kände för många år sedan. Han hade sett fram emot att gå på dockteater så mycket, att när vi väl var där grät han sig igenom föreställningen, eftersom den snart skulle vara över.

Han och jag är likadana.
När jag läser i mina dagböcker finner jag ofta orden “Allt har en sista – gång - känsla.” Jag prickar av jullovsveckorna, semesterveckorna. Jag räknar ner dagarna på utlandsresan och på sommarlägret. Det händer att jag är så rädd för att upplevelsen ska ta slut att jag missar alltsammans.
Jag tänker att det är därför jag älskar känslan av att vara på resande fot. Det ligger i sakens natur att man inte vet hur länge upplevelsen kommer att pågå. Det är ett föränderligt tidsschema som avgör. Väder och vind. Medresenärer. Vart mina steg för mig där jag går genom en främmande stad där jag inte hittar, där jag aldrig tidigare varit.

2 kommentarer:

  1. Vad fint det är att finna dig i cyberrymden, en vän som inspirerar mig och som skriver så jag ryser och ler på samma gång och som så ofta tänker samma tankar som jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är så fint att känna samma:-) Vi är besläktade bloggvärldssjälar du och jag, alldeles som Anne och Diana.

      Radera

OM frk. Frida Fortissima

Bakom bloggen och företaget frk. Frida Fortissima finns jag, manusförfattaren Frida Mellström, född - 77. Jag har skrivit för bland annat radioteatern i P1, musikal, musikteater och utomhusteater. Jag skräddarsyr också manus efter beställning. För att komma i kontakt med mig, skriv till frkfridafortissima@gmail.com

AKTUELLA SAMARBETEN OCH FÖRESTÄLLNINGAR

Under hösten 2014 arbetar några elever vid estetiska programmet i Sollefteå med "När ska man börja le?" som jag har skrivit manus till. Manuset är en omskriven version av det som har mött läsare på Dramalabbets "Färskpressat". Föreställningen spelas i februari 2015. Regisserar gör Sara-Kajsa Lundgren.